آهن فروشی زاهدان

قوی ترین فلزات

فلز یک ماده حیاتی در دنیای امروز است و در بخش های مختلف مانند پزشکی، ساخت و ساز، جواهرات، پوشاک، ماشین آلات، خودرو، کشاورزی، مبلمان و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. فلزات مختلف دارای خواص متفاوتی هستند. یکی از مهمترین ویژگی هایی که در انتخاب فلز برای هر پروژه ای مورد توجه قرار می گیرد، استحکام آن است. در ادامه با آهن فروشی زاهدان همراه باشید تا برخی از قوی ترین فلزات جهان را معرفی می کنیم.

1- تنگستن

تنگستن که در زبان سوئدی به معنای “سنگ سنگین” است، قوی ترین فلز در جهان است. این عنصر در سال 1781 به عنوان یک عنصر جدید شناخته شد. معمولاً برای ساخت گلوله و موشک، ساخت رنگ، ایجاد لوله های الکترون و تلویزیون استفاده می شود.

تنگستن

2- فولاد

فولاد دومین فلز قوی و پرکاربرد در جهان است. این آلیاژی از آهن و کربن است و حاوی مقادیر کمی منگنز، گوگرد، اکسیژن فسفر و سیلیکون است. فولاد به عنوان یک فلز ضروری در مهندسی و ساخت و ساز و یکی از بازیافت ترین فلزات در نظر گرفته می شود. معمولاً در ساخت جاده‌ها، راه‌آهن‌ها، لوازم خانگی، ساختمان‌ها، استادیوم‌ها، آسمان‌خراش‌ها، فرودگاه‌ها و برای تقویت سازه‌ های بتنی استفاده می‌شود.

و محصولاتی مثل تسمه ، میلگرد ، توری و مش و … از این فلز پرکاربرد ساخته میشوند.

فولاد

3- کروم

کروم یک فلز سخت، براق و خاکستری رنگ است که اغلب به عنوان آلیاژی در ساخت فولاد ضد زنگ استفاده می شود. کروم در آبکاری خودروها نیز استفاده می شود.

4- تیتانیوم

تیتانیوم در سال 1790 کشف شد و دارای پنج ایزوتوپ پایدار طبیعی است. تیتانیوم علیرغم اینکه رسانای ضعیف الکتریسیته است، مقاومت در برابر خوردگی و نسبت استحکام به وزن بالایی دارد. معمولاً در هوافضا، هنر و معماری، تجهیزات پزشکی و محصولات مختلف روزمره استفاده می شود.

تیتانیوم

5- آهن

آهن ششمین عنصر رایج در جهان و فراوان ترین عنصر در ترکیب کل سیاره است. برای تولید فولاد و آلیاژ های فولادی مانند فولاد کربن استفاده می شود. همچنین نقش مهمی در ساخت پل ها، دکل های برق، ابزار های برش و لوله تفنگ ایفا می کند. آهن در ساخت اجزای فلزی ساختمانی مانند میلگرد، تیرآهن و نبشی کاربرد زیادی دارد.

6- وانادیوم

وانادیوم به عنوان یک فلز انتقالی طبقه بندی می شود و بیشتر با آهن آلیاژ می شود. این فلز همچنین برای ساخت قطعات خودرو مانند پیستون استفاده می شود و در پالایش اورانیوم برای اهداف هسته ای حیاتی است.

7- لوتیوم

لوتتیوم یکی از گران ترین فلزات خاکی کمیاب است و هرگز به صورت خالص روی زمین یافت نمی شود. این فلز در سال 1907 کشف شد و معمولاً به عنوان یک کاتالیزور در هیدروژناسیون، ترک خوردگی، آلکیلاسیون و پلیمریزاسیون استفاده می شود. برخی از انواع لوتتیوم به عنوان نوعی درمان سرطان استفاده می شود، در حالی که برخی دیگر برای تعیین سن سنجی رادیومتری شهاب سنگ ها استفاده می شود.

هر کدام از این فلزات دارای خواص منحصر به فردی هستند که آن را برای کاربرد های مختلف در جهان ایده آل می کند. انتخاب فلز مناسب برای موفقیت برنامه بسیار مهم است.

لوتیوم

آهن آلات زاهدان

آهن یکی از رایج ترین فلزات روی زمین است. شکل خالص و خام آن به ندرت دیده می‌شود و چون خیلی سریع با اکسیژن مخلوط می‌شود ، استخراج آن در شکل خالص سخت است. آهنی که ما به آن فکر می کنیم، در واقع با آلیاژ های دیگر ترکیب می شود تا چیز هایی مانند فولاد ایجاد شود. این به دلیل این واقعیت است که آهن در هوای مرطوب به شدت خورده و زنگ می‌زند. آهن هم گرما و هم الکتریسیته را به خوبی هدایت می کند و به شدت مغناطیسی است. بهترین راه برای آزمایش اینکه آیا فلز شما آهنی است یا خیر، قرار دادن آهنربا روی آن است اگر جاذبه رخ دهد، شما یک آلیاژ آهن دارید.

امروزه از آهن برای چه استفاده می شود؟

هنگامی که کربن به آهن اضافه می شود، آلیاژ بسیار قوی تری ایجاد می شود: یعنی فولاد. فولاد و میله های تقویت کننده فولادی (میلگرد فولادی)، آنقدر قوی هستند که از آنها برای تقویت ساختمان ها استفاده می شود که معمولاً در پروژه های ساختمانی در سراسر سیاره محبوبیت دارند. بدون فولاد آپارتمان های بلند، آسمان خراش ها، ایستگاه های قطار، فرودگاه ها و ساختمان های متعدد دیگری که به استحکام بی حد و حصر آن نیاز دارند، وجود نخواهند داشت. با کشف آهن، فولاد و تکنیک‌ های مهندسی مدرن، ما توانستیم پل‌هایی بسازیم که قرن‌ها دوام می‌آورند و راهی سریع و آسان برای عبور از توده‌ های بزرگ آبی ارائه می‌کنیم.

از جمله مصالح ساختمانی ساخته شده از فولاد، میلگرد فولادی و تیرآهن هستند. خرید و فروش آهن، میلگرد، تیرآهن، نبشی، پروفیل و دیگر اجزای فلزی صنعتی و ساختمانی در نمایندگی شرکت نادین فلز در زاهدان انجام میشود. ما در طول سال ها به دلیل ارائه خدمات با کیفیت بالا با تحویل سریع شهرت داشته ایم. برای خرید و آگاهی از قیمت تیرآهن تماس بگیرید.

میلگرد زاهدان

در ساختمان سازی از مواد و مصالح زیادی استفاده می شود که یکی از مهم ترین های آنها بتن است. استفاده از بتن به دلیل خاصیت فشرده سازی و مقاومت بالای آن است. اما مقاومت به تنهایی فایده ای ندارد چرا که در اثر گرما و سرما حالت های انقباظ و انبساط ایجاد می شود و بتن به راحتی ترک خواهد خورد. به همین خاطر در جهت ایجاد خاصیت کششی در بتن از میگرد استفاده می شود چرا که خاصیت ضریب انبساط حرارتی این دو شبیه هم است.

مش های فولادی (میلگرد) برای تقویت بتن سازه ای یکی از رایج ترین محصولات فولادی در جهان امروز است. هنگامی که در طول های پیوسته در اندازه های کوچکتر (تا قطر 16 میلی متر) تولید می شود، به آن سیم پیچ تقویت کننده گفته می شود. عملکرد اصلی فولاد تقویت کننده یا میلگرد در زاهدان این است که با بتن ترکیب شده و به استحکام کششی و شکل پذیری سازه کمک کند. اگرچه استانداردها و مشخصات زیادی برای تقویت فولاد (میلگرد) در سراسر جهان وجود دارد، اما اکثر آنها تعدادی آزمایش استاندارد و مشخص را شامل می شوند که در جهت کمک به کیفیت میلگرد می باشد.

خرید و فروش میلگرد زاهدان

در جهان امروز تاثیر گذارترین محصول در صنایع فولادی میلگرد می باشد چرا که در هر جایی از کره خاکی را که نظاره کنید، شاهد ساخت و ساز های فراوانی خواهید بود که محصول میلگرد یکی از اصلی ترین این مصالح در ساخت و ساز است.

میلگرد ها در سه نوع آساده، آجدار و کلاف دار در نمونه های مختلف ضد زنگ، گالوانیزه، اپوکسی و … تولید می شود که قیمت فروش آن بسته به نوع، سایز، مقاومت تعیین می شود. در ایران کارخانجات بزرگی در زمینه تولید میلگرد مشغول به فعالیت هستند. نمونه های مختلف این میلگرد ها در مجموعه نادین فلز به فروش می رسد. اگر خواهان خرید میلگرد و کسب اطلاع از قیمت فروش روز این محصول و قیمت کلیه ورق های آهنی هستید، کافی در ادامه همراه ما باشید.

قیمت میلگرد زاهدان

قیمت نهایی میلگرد در زاهدان با توجه به موارد زیادی تعیین می شود. میلگرد از مواد خام اولیه فولاد مانند سنگ آهن، قراضه آهن، چدن مذاب و … تولید می شود و فولاد خود نیز از روش های مختلف تولید می شود. نحوه خرید، تهیه و تولید مواد اولیه با توجه به کمبود ها و قیمت های مختلف در بازار و همچنین عرضه و تقاضا تاثیر مستقیمی در خرید و فروش میلگرد وقیمت نهایی دارد.

تغییر نرخ ارز و دلار با نوسانات چشم گیر تاثیر گذار است و از طرف دیگر تمامی مصالح و محصولات با وسایل نقیله ( کامیون، قطار، کشتی و … ) جابه جا می شود. جابه جایی با استفاده از سوخت صورت می گیرد که اگر قیمت سوخت تغییر کند تاثیر مستقیم بر قیمت نهایی میلگرد دارد.

این موارد از جمله اصلی ترین عوامل تاثیر گذار هستند و اگر شما خواهان دریافت قیمت روز محصولات نادین فلز و انواع آهن آلات و میلگرد هستید کافی است با آهن فروشی زاهدان تماس بگیرید و از مشاوران مجموعه ما راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.