آهن فروشی کیش

میلگرد چیست ؟

شاید میلگرد برای شما، حتی برای عموم مردم، آشنا باشد. این جزء حیاتی تقریباً هر پروژه ساختمانی مدرن است. اما دقیقا چیست و چگونه استفاده می شود؟ برای به دست آوردن اطلاعات جامع تا انتها با آهن فروشی کیش همراه باشید.

میلگرد به طور خلاصه میله ای فولادی است که برای ایجاد مقاومت کششی در سازه ها و دال های بتنی استفاده می شود. در حالی که بتن به خودی خود دارای مقاومت فشاری عالی است، به این معنی که می تواند بار های سنگین را تحمل کند، اما مقاومت کششی مناسبی ندارد، به این معنی که در صورت قرار گرفتن در معرض نیروی جانبی ممکن است در معرض ترک خوردن یا حتی شکست قرار گیرد و اینجاست که استفاده از میلگرد در بتن معنا پیدا می کند.

میلگرد در ساختمان سازی

میله تقویت کننده فولادی به طور گسترده در ساخت و ساز و برای تقویت بتن استفاده می شود. اینها دارای برآمدگی هایی هستند که باعث می شود بتن به راحتی به میله ها بچسبد. این میلگرد ها معمولاً از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند و به همین دلیل در برابر زنگ زدگی مقاومت می کنند و برای همین است که گزینه مناسبی برای ساخت انواع ساختمان به حساب می آیند.

بتن ریخته شده زمانی که تنش کششی روی آن قرار می گیرد، ممکن است از بین برود.به عنوان مثال، برای یک تیر بتنی، تکیه گاه در دو سر وجود دارد، اما اگر در وسط تکیه گاه وجود نداشته باشد، تیر باید تنش کششی را در وسط تحمل کند. با استفاده از میلگرد برای تقویت و استحکام بتن قادر خواهید بود این تنش را از بین ببرید. نقش میله تقویت کننده، جذب تنش کششی است که به نوبه خود از شکستن یا ترک خوردن بتن جلوگیری می کند. همه پروژه ها به استفاده از میلگرد نیاز ندارند، اما افزودن آن باعث افزایش دوام بتن، مقاومت کششی و کاهش تعداد ترک هایی که در طول زمان بر روی سطح ظاهر می شوند، می شود.

با توجه به استفاده ازRebar تقریباً در هر پروژه ساختمانی بزرگ در 150 سال گذشته، تصور دنیایی که میلگرد نقش مهمی در ساخت و ساز نداشته باشد، سخت است. با این حال، پیشرفت‌ های جدید در فناوری ساختمان با سرعتی باورنکردنی اتفاق می‌افتد و روش‌ها و مصالح ساختمانی که ما با آن آشنا هستیم ممکن است روزی با گزینه‌ های هوشمندتر جایگزین شوند.

مزایای استفاده از میلگرد

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ، مزیت آشکار استفاده از میله تقویت کننده فولادی در پروژه های ساختمانی این است که استحکام کششی قابل توجهی ایجاد می کند. بدون آن، ساختمان ها ممکن است در معرض خطر ترک خوردگی یا شکست کامل و ریزش باشند. از دیگر مزایای استفاده از میلگرد برای تامین مقاومت کششی مورد نیاز در پروژه های ساختمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فولاد دارای ضرایب انبساط حرارتی مشابه بتن است، به این معنی که آنها با سرعت یکسان منبسط و منقبض می شوند. این امر میلگرد فولادی را به شریکی عالی برای بتن تبدیل می کند.
  • شکل گیری، جوش و ایجاد میلگرد های فولادی آسان است و به اندازه کافی مستحکم هستند که در هنگام ساخت و حمل و نقل مقاومت کنند.
  • میلگرد در تمام مناطق جغرافیایی و در مقادیر، شکل و اندازه های مورد نیاز برای انواع پروژه های ساختمانی به راحتی در دسترس است.

انتخاب درست میلگرد

میله تقویت کننده فولادی مانند هر ماده یا فرآیند ساختمانی، تنها در صورتی راه حل خوبی است که از آن به درستی استفاده شود. میلگردها انواع و درجات مختلفی دارند و برای هر پروژه ساختمانی باید دقت کرد که نوع صحیح آن انتخاب شود. به عنوان مثال، در پروژه هایی که احتمال قرار گرفتن در معرض رطوبت و نمک وجود دارد، میلگرد فولادی اگر به اندازه کافی محافظت نشود، ممکن است دچار خوردگی شود.

همچنین مهم است که تمام آرماتورها را با دقت برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که اشکال درست میلگرد در هر نقطه استفاده می شود. به منظور جلوگیری از هدر رفتن و به حداقل رساندن هزینه ها و تاخیرها، مهم است که مقدار مناسبی از Rebar خریداری شود.

میلگرد در انواع و درجه های مختلف وجود دارد که هر کدام برای پروژه های ساختمانی مختلف مناسب هستند. اینها عبارتند از میلگرد فولاد کربنی (گاهی اوقات میلگرد سیاه نامیده می شود)، میلگرد گالوانیزه و غیره.

اما چرا میلگرد فولادی گالوانیزه می شود؟

پوشش‌ های گالوانیزه گرم سال‌هاست که برای محافظت مؤثر از میلگرد فولادی در سطح جهانی استفاده می‌شوند. پوشش گالوانیزه گرم مقاوم در برابر خوردگی است و از خوردگی میلگرد فولادی جلوگیری می کند. میلگرد فولادی گالوانیزه عمر سازه بتنی را افزایش می دهد و هزینه کلی تعمیر و نگهداری آن را تا حد زیادی بهبود می بخشد. بنابراین میلگرد های گالوانیزه در مواردی که خوردگی ممکن است مشکل ساز باشد، استفاده می شوند.

هنگامی که برای پروژه ساختمانی خود در کیش به میلگرد فولادی نیاز دارید، برای دریافت بهترین خدمات و قیمت میلگرد با نمایندگی نادین فلز در کیش ارتباط برقرار کنید.

قیمت میلگرد کیش

میلگرد کیش

آهن فروشی در کیش